Piórko 2025.
Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci
Wyjątkowy projekt Jeronimo Martins Polska S.A., właściciela sieci sklepów Biedronka, mający na celu popularyzację czytelnictwa wśród najmłodszych. Konkurs skierowany jest do debiutujących pisarzy i ilustratorów, których zadaniem jest stworzenie książki dla dzieci w wieku 4-10 lat. Zwycięzcy konkursu, czyli autor najlepszego tekstu oraz autor ilustracji do niego, otrzymają po 100 000 zł nagrody każdy. Książka ich autorstwa trafi do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka w kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy.
Honorowy patronat nad inicjatywą sprawuje Rzecznik Praw Dziecka, Mikołaj Paweł Pawlak.
Zasady udziału znajdują się w Regulaminie Konkursu oraz w FAQ.
Pierwowzorem akcji „Piórko” jest Pingo Doce Children’s Literature Award - konkurs, który został zrealizowany przez Grupę Jeronimo Martins w Portugalii.
W ramach czterech edycji konkursu nadesłano ponad
Twórczość zwycięzców została wydana i zachwyciła szerokie grono młodych czytelników!
książki
Książki, które powstały w ramach konkursu trafiły już do ponad
Harmonogram konkursu 2019
17 stycznia - 26 lutego Pierwszy etap konkursu: Zgłoszenie prac w kategorii Tekst
16 kwietnia Obrady Kapituły Nagrody w kategorii Tekst
23 maja Ogłoszenie wyników pierwszego etapu
23 maja - 1 lipca Drugi etap konkursu: Zgłaszanie prac w kategorii Ilustracje
18 lipca Obrady Kapituły Nagrody w kategorii Ilustracje
1 sierpnia Ogłoszenie wyników drugiego etapu
Listopad Oficjalna prezentacja książki na uroczystej gali z udziałem laureatów
Listopad Wprowadzenie do sprzedaży książki w sklepach sieci Biedronka