Piórko 2019.
Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci

Wyjątkowy projekt Jeronimo Martins Polska S.A., właściciela sieci sklepów Biedronka, mający na celu popularyzację czytelnictwa wśród najmłodszych. Konkurs skierowany jest do debiutujących pisarzy i ilustratorów, których zadaniem jest stworzenie książki dla dzieci w wieku 4-10 lat. Zwycięzcy konkursu, czyli autor najlepszego tekstu oraz autor ilustracji do niego, otrzymają po 100 000 zł nagrody każdy. Książka ich autorstwa trafi do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka w kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy.

Zasady udziału znajdują się w Regulaminie Konkursu oraz w FAQ.

Pierwowzorem akcji „Piórko” jest Pingo Doce Children’s Literature Award - konkurs, który został zrealizowany przez Grupę Jeronimo Martins w Portugalii.

W ramach czterech edycji konkursu nadesłano ponad

18 tys. wyjątkowych prac

Twórczość zwycięzców została wydana i zachwyciła szerokie grono młodych czytelników!

4 wydane
książki

Książki, które powstały w ramach konkursu trafiły już do ponad

130 tys. polskich domów

Harmonogram konkursu 2019

17 stycznia - 26 lutego Pierwszy etap konkursu: Zgłoszenie prac w kategorii Tekst

16 kwietnia Obrady Kapituły Nagrody w kategorii Tekst

23 maja Ogłoszenie wyników pierwszego etapu

23 maja - 1 lipca Drugi etap konkursu: Zgłaszanie prac w kategorii Ilustracje

18 lipca Obrady Kapituły Nagrody w kategorii Ilustracje

1 sierpnia Ogłoszenie wyników drugiego etapu

Listopad Oficjalna prezentacja książki na uroczystej gali z udziałem laureatów

Listopad Wprowadzenie do sprzedaży książki w sklepach sieci Biedronka